vrijdag 29 juni 2012 | By: Judith

ik blijf blijkbaar toch nog in de hexenbloemen!

heerlijk weer was het gisteren! ik ben 's middags fijn in de tuin gaan zitten, bloemen erbij en rustig aan de grote lap naaien...
58 bloemen zitten nu aan elkaar!!
die pot vrolijke zomerbloeiers doet het fantastisch goed voor een heerlijk zomers buitengevoel :-)

en zo had ik gisteren dus ook bedacht om ze eens te tellen en terwijl ze daar zo lagen gingen mijn gedachten uit naar hoe de afwerking uiteindelijk moet zijn...
en daar, zo ineens, zag ik voor me om in de inkepingen die op de lange kanten zitten telkens twee dezelfde hexjes te naaien, alsof er een bloem doormidden was geknipt!
want ik wil hem afhechten met een biais band, zo gewoon tegen de hexjes aan. dus geen appliqueren op een grotere onderlap o.i.d.
zoals ik bij dit knuffellapje heb gedaan, jaren geleden:
heel simpel, met een biaisbandje van de hobbywinkel :-)
klein geappliqueerd detail:
het is van een serie Halloweenstofjes, die ik onder andere heb gebruikt in de grote quilt voor mijn zoon en wat ik ervan over had destijds, heb ik gebruikt voor dit knuffellapje. hij was er erg blij mee!! en ik heb toen geoefend met verschillende (grovere) versiersteken. het was een leerzaam project, die quilt en dit lapje :-)

nu weer lekker verder met deze!!




3 reacties:

Annie Kingma zei

Heel leuk en de steken er om is mooi werk.
Groetnis Annie

Judith zei

Ziet er leuk uit! Lekker toch om zo te zitten prutsen!

mieke zei

Leuke bloemen en een biasbandje erlangs kan heel goed.