zondag 27 april 2014 | By: Judith

Helemaal happy met mijn nieuwe machientje!

Really happy with my new machine!

Hij is simpel, heeft een lekker kleurtje bij zich en is stiller :0)
Wel weer even wennen...ik kon natuurlijk niet zomaar, huppekee, een draad inrijgen en gas geven...
Nee, daar moest eerst het boekje bij en lezen en plaatjes kijken (ik ben iemand die het liefst gewoon maar doet en dat een ander dan de gebruiksaanwijzing doorneemt haha...maar dat ging niet hiermee, gezien ik de enige ben hier thuis die naait)

It is simple, has a cute color and he is less noisy :0)
It did take a bit of getting used to...I couldn't just put in a thread and push the gas...
No, I had to take up the manual and read and watch pictures (and I'm the kind of girl who doesn't read those, I just go and let someone else do the reading haha...that wasn't an option since I am the only one where who sows) 

NATUURLIJK gelijk een project erop begonnen :0)
Whoehoe, een Bonnie Hunter blok!
Ik kijk nu al een tijd naar haar quilt-cam video's en ik vond het er zo leuk uitzien, dat ik een blok daarvan heb uitgezocht en had bewaard voor mijn nieuwe machientje :0)
Een naam voor het machientje is inderdaad helemaal zo gek nog niet, dus hoe ga ik de mijne noemen??
Ik ga er over nadenken :0)

OF COURSE I started a project :0)
Whoohoo, a Bonnie Hunter block!
I have been watching her quilt-cam videos for a while now and I had picked out a block do make on my new machine when it arrived :0)
A name for it might not be such a bad idea, so how am I going to call it??
I'll give it a good thought :0)



Allemaal vierkantjes snijden van 2,5"

Cutting squares of 2,5"

Hoekjes scraps erbij grabbelen...

Corner scraps to go with it...

Proberen hoe het eraan vast moet...het Leader/Ender gebeuren vergt nog enige oefening ;0)

Trying it on...the Leader/Ender concept takes more practice ;0)

Voíla, een Wonky Wishes blok :0)
Op mijn nieuwe machientje!
Met best veel gezoek hoe ik de 1/4" naadtoeslag moet vinden (er zit nu allemaal tape op mijn machine!)
Het voetje is breder dan 1/4" dus dat moest ik helemaal uitmeten...mogelijk kan ik er nog een ander voetje bij vinden, die wel de juiste breedte heeft?

Voila, a Wonky Wishes block :0)
From my new machine!
It did take me quit a while to pinpoint that 1/4" seam allowance (there's a bit of tape now on my machine!)
The presser foot it a bit wider than 1/4" so I had to measure it out...possibly I can find another foot that has the right size?

En ik schreef al eerder, dat ik niet echt gek ben op quiltboeken...
Maar ik had wel heel veel zin in een boek van Bonnie Hunter! Zij gaat om met materiaal zoals ik dat mooi vind: recyclen, gebruikte stoffen uit kleding en dergelijke, zoveel mogelijk "groen" en dat spreekt mij heel erg aan.
Dus na enig zoeken kon ik 1 boek van haar hier vinden, via Lohuis-Tijhuis:

And I wrote about it earlier, I am not that fond of quilting books...
But I did want a Bonnie Hunter book! She has a way of working with materials that I really like: recycling, used fabric from clothes and stuff, more "green" and that appeals to me.
So, after a search I could find 1 book of her, through Lohuis-Tijhuis:

Zo ontzettend blij ermee :0) :0) :0)
Het is mijn nieuwe "bijbel" !
Dus, tijd voor mij om weer verder te snijden en naaien!

So happy with it :0) :0) :0)
It is my new "bible"!
So, tome for me now to get back to cutting and sewing!

Happy quilting :0)

8 reacties:

Sis Voorn zei

Veel plezier met je ' pink lady '
;))

Rennie zei

Wat gaaf dat je ook groen denkt bij het quilten. Ik ben ook een redelijk groene quiltster. Wat Sis ook schreef 'your little pink lady'.

Annie Kingma zei

Mooi machientje, succes er mee.
Groetnis Annie

Annie Kingma zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Quilting Moesje zei

Wat leuk !
herkenbaar van de gebruiksaanwijzingen ; 0)
nog veeel mer plezier en succes met je machien en boek gewenst hoor!:0))

Groetjes,
Simone

Unknown zei

Veel plezier met je nieuwe machine,waarom noem haar niet Bonnie

foekie's fashion zei

Gefeliciteerd met je nieuwe machientje. Komen straks vast heel veel leuke quilterige dingen voorbij.

conny's quilts en creaties zei

Leuk broertje! En Bonnie Hunter vind ik ook erg inspirerend, ben ook met een leaders enders project van haar bezig. Het eerste sterretje ziet er al lekker scrappy uit. Goed hoor! Als je geen ander voetje kunt vinden kun je misschien het huidige voetje opmeten en dat als naadtoeslag aan je stukjes stof toevoegen? Het werkt nl echt super als je gewoon voetje breed kunt naaien (scheelt veel gespeld ook) Succes met jouw sterren!