dinsdag 22 november 2011 | By: Judith

hij is af :-)

ik heb een beetje kramp in mijn rechterhand van het naaien, want door twee lagen flanel en een laag hobbs heen naaien was iets zwaarder dan ik me had voorgesteld :-( te laat ( zeg maar halverwege het vastzetten van de bies) bedacht ik me, dat ik dat gedeelte natuurlijk ook met mijn naaimachien had kunnen doen...nou ja, ik heb me er maar doorheen geploeterd!
voor het maken en vastzetten van de bies ben ik terecht gekomen op een aantal demo video's van een amerikaanse dame: Nancy Ellen. sindsdien volg ik haar instructies voor de bies :-) ergens vorig jaar had ik de heldere ingeving om Youtube te raadplegen bij lastige kwesties, die ik als zelfontdekker tegenkwam ;-) en ja, je kunt van alles vinden op Youtube dus ook een wereld aan handige filmpjes over quilten!
maar goed, hij is af!!!!

en ik vind hem ge-wel-dig!!! dank je, Ellen van Bobbin :-)

zondag had ik een eenzame dag: manlief en zoonlief waren naar de wedstrijd van Vitesse. dus ik ben naar mijn moeder vertrokken met een tas (shopper) vol met kerstspullen! ik had alles mee om iets (meerdere) leuks mee te maken.
deze eierwarmers zijn het geworden:
het zijn er maar drie geworden, want we zijn een eeuwigheid bezig geweest met het uitleggen van de patroonbeschrijving :-0
stofjes knippen, vastspelden, proberen wat ze bedoelen. na een dik uur...had ik eindelijk het idee waar ze heen wilden haha! dus het is gelukt! ze komen uit dit blad:

ik wil de mijne nog een beetje versieren, maar ik ben door mijn goudkleurige belletjes heen...
maar gelukkig heb ik nog even tot het kerst is :-)