maandag 3 februari 2014 | By: Judith

Een Quilt-along, dat kun je toch niet weigeren?

A Quilt-along, hard to refuse, right?

Zeker als het er eentje is met hexagonnetjes :0)
Ook dat is het leuke aan bloggen: via andere blogjes kom je soms ineens een quilt-along of iets anders tegen, wat je meteen aanspreekt :0)
Zo ook deze: de Soupcon hexagon quilt along! http://faeriesandfibres.blogspot.ca/2014/01/soupcon-hexagon-quilt-along-part-1.html.
Nieuwe mogelijkheden met de mij zeer geliefde hexagonnen!

Especially if it is one about hexagons :0)
And that is another fun part about blogging: via new blogs you sometimes stumble upon things like a quilt-along and other stuff, which just grabs you at the spot :0)
That was the case for me with this one: the Soupcon hexagon quilt along! http://faeriesandfibres.blogspot.ca/2014/01/soupcon-hexagon-quilt-along-part-1.html
New approaches of my beloved hexagons!

En dus (bijna) meteen gestart ;) Toch stiekem wel weer iets nieuws erbij. Mijn excuus? Ach, dit kun je zo makkelijk tussendoor doen, want er zitten telkens twee weken tussen de blogposts met instructies (ideetjes)!

And so I started (almost) immediately ;) A little new project on the side. My excuse? Well, it is easy to do between other projects because there are two weeks between the blogposts with instructions (ideas)!


Er staan op de blog van Karen veel foto's en ook op hun FLICKR pagina, hele mooie exemplaren!
Vooral met heel mooi fussy-cutting! En van die mooie gestileerde stofjes...heel mooi, echt, maar niet mijn ding. Ik ben toch echt van de scraps en country stijl, dat is denk ik de beste omschrijving :0)
Dus de mijne gaat in scraps, met een country feel.

There are a lot of beautiful photo's on Karens blog and her FLICKR page, very beautiful!
Especially with fussy cutting! And pretty, designed fabrics, really gorgeous, truly...but it is just not my cup of tea. I am more of a country feel girl, with scraps :0)
So, mine will be like this!

Het is heerlijk werken: kartonnetjes met aangepaste hexagonnen, eerst tegen elkaar naaien, dan plat strijken. Ondergrond stof erbij zoeken, passen en meten...bij stap twee wordt er met borduursels gewerkt, ga ik ook doen! Maar omdat ik mijn ster al groter heb door de ring erachter (de groene stukjes) heb ik gewacht tot ik stap drie klaar heb!

It is great work: templates with modified hexagons, sewn togethter, then pressed. Background fabric cut to size...at step two there's the suggestion of embellishing with embroiderie, but I have waited with that until I'm finished with step 3!

De ring eromheen zetten! Nou dat heb ik wel even een aantal keren goed doorgelezen voordat ik ook maar 1 lijn heb getekend of een schaar ter hand heb genomen ;)
Het viel allemaal reuze mee haha!
Dit is deel 1 van de ring, die werd eerst aan de binnenkant vastgenaaid.

Putting the ring around! Well, I have read that a few times over before I put down one stroke of pencil or grab my scissors ;)
It was pretty easy, afterwards haha!
This is part one of the ring. It has been sewn to the inner side first.

En dan heb je dit!!
Ik heb de ondergrond ook al uitgekozen en geknipt, maar nog geen foto van...
Er ligt nog een variant klaar om genaaid te worden, deze keer ook met fussy cutting, want dat wil ik ook proberen :0)
Jee, ik hou van mijn hobby!!!

And then there is this!!
I have already chosen the background and cut it to size, but no picture yet...
I have another version ready to be sewn, with fussy cutting, I am going to give it a go :0)
Yeah, I love my hobby!!!

Happy quilting!

2 reacties:

Dzjiedzjee zei

Ik vind het knap. Het is voor mij allemaal abracadabra... :-)

Groeten van de oerside! ;-)
Gert Jan Hermus
dzjiedzjee.blogspot.com

Marguerite zei

Heb meteen even gekeken. Wauw...
Ik snap dat je voor de bijl ging. En ach niemand weet toch dat je met een nieuw werkje bent begonnen?
Vind het helemaal super dat er op zo'n eenvoudige manier een puntje aan je hexagonnetje gemaakt kan worden.
Groetjes Marguerite