dinsdag 29 september 2015 | By: Judith

Hallo Herfst!

Herfst, herfst wat heb je te koop?


En verder weet ik het niet meer...of ging het helemaal niet over herfst dit liedje? Oh jee...nou ja, nu dan wel!

Niet dat ik iets "te koop" heb, hoor :o)

Alhoewel...een eigen patroon verkopen...wie weet...ooit! Toekomstdromen :o) Dat zijn de fijnste!

Vorig jaar voor de Herfst heb ik een loper/wand quilt gemaakt. Zelf ontworpen, zelf gemaakt.

           En nu kom ik er net achter, dat ik die nooit heb geblogd * schaam&schrik*

Hm, in de revanche dan maar ;0)

Bij deze, mijn eigen ontwerp Herfstquilt *tromgeroffel* :


Herfst-quilt by Judith
 Vorige Herfst lag ie op de eettafel, lekker onder mijn handbereik & zicht (kon ik er fijn van genieten).

Dit jaar heb ik hem aan de deur in de hal opgehangen :0)

Blok 1: pompoen met vogel

Blok 1:


Men neme: enkelzijdig plakvlies, tekent daar de vorm van de pompoen op en rangschikt daarop een heleboel scraps in de kleuren oranje en geel.

Enkelzijdig plakvlies met patroon erop getekend

Allerlei scraps :o)

Gerangschikt over het patroon & vast strijken

De scraps goed vast strijken op het plakvlies en dan kan het naar de naaimachien!

Ik heb er een klein zigzagje voor gebruikt in een bijpassend garen, om op die manier alle scraps nog extra te verzekeren op het plakvlies!

Zo zijn alle blokken opgesteld, alle onderdelen. Het is een leuke & makkelijke manier om kleine scraps te verwerken :o)

Blok 2: Paddenstoelen

Blok 3: eekhoorntje met pindaslinger


 De cornerstones heb ik gemaakt op...vouwblaadjes! Lekker dun, dus makkelijk weg te scheuren :o)


Ik heb gekozen voor de Bonnie Hunter methode, op vouwblaadjes in mijn geval, omdat ik niet de sterkste ben met scherpe rechte hoekjes, zonder puntjes die opgevreten worden in de naadjes...

Op deze manier reduceer ik dat probleem ;)

Cornerstones, maar dan makkelijker

Met goede puntjes in de naadjes!


De prairie points vond ik ontzettend leuk om te doen! 

Was mijn eerste keer met deze puntjes :o)
Het rangschikken langs de randen om ze goed uit te laten komen bij de hoeken was wel het lastigste...maar desalniettemin: goed gelukt!

Happy Quilting allemaal :0)