donderdag 22 december 2011 | By: Judith

goede voornemens!

tja, het jaar is bijna ten einde en er zijn weer een aantal zooooo ontzettend leuke projecten die ik wil gaan (mee)doen...dus tijd ook voor een goed voornemen :)

projecten afronden (of in ieder geval dichter bij afronden brengen ;) )

als allereerste en meest belangrijke is daar mijn Home Sweet Home van Blackbirds.

het was mijn allereerste cursus en echte quiltproject waar ik twee jaar geleden mee begon (hoezo een iets te groot newbie project haha). ik vond en vind die quilt zo mooi, dus ik dacht: als ik wil gaan quilten dan kan ik maar beter met iets beginnen dat ik zo mooi vind dat ik er zeker mee verder ga!
en zo geschiedde.
het is en was een heel leuk applicatiewerk...maar ik kreeg hem niet af.
ten eerste: helemaal origineel is hij TE groot om hier in huis ook maar ergens te kunnen hangen. nu vind ik dat niet zo een probleem: gewoon kleiner maken. maar hoe?
wil ik hem twee rijen naast elkaar en dan de blokken onder elkaar? of allemaal losse huispanelen? tjonge jonge...
ten tweede: er zinde iets me niet...en ik kon mijn vinger er niet echt op leggen. tot eergisteren (na het besluit om deze eerst verder te maken voor ik met een goed gevoel me helemaal in de scraphuisjes kan storten)

het was de kleurcombi en de saaiheid van sommige blokken.
problemen moet je oplossen, dus aan het uithalen geslagen. niet de hele blokken, hoor! want dit is mijn eerste project en ik vind dat dat gerust te zien mag zijn. het leren quilten groeit tenslotte met je mee.
nee, gewoon dingen als blaadjes uithalen en opnieuw doen. ergens anders extra applicaties toevoegen om het wat spannender te maken. dat soort dingen. en dat is leuk om te doen :-)!

dit zijn maar twee van alle blokken. ik heb ze allemaal op 1 na gemaakt, want ik wil een even aantal hebben.
bij de eerste ben ik extra herfstbladeren aan het toevoegen; bij de onderste heb ik de sterren veranderd en de blaadjes aan de stengel.
en ik ben er veeeeeel gelukkiger mee nu!
en dat voelt zo fijn :-)

dan die andere huisjes....
een lading scraps.
nu was ik er bij de HSH al achter gekomen, dat mijn kleurcombi's niet fantastisch zijn...dat vind ik echt zoooo moeilijk! zal wel leren uiteindelijk, denk ik.
maar voor deze scraphuisjes heb ik een echte selectie gemaakt: alleen warme kleuren. geen paarstinten, die heb ik echt allemaal netjes weggelegd ( wat best moeilijk was, want daar had ik ook van die heerlijke stofjes van...)

malletjes maken, ook a la Jeanneke:

ook best lastig moet ik toegeven. het uittekenen en zo niet hoor: lichtbakje eronder, naadtoeslag geven en klaar...
snijden, brrrr en grrrrrrrrrr!
mijn liniaal gleed de hele tijd weg, ik kon er gewoon geen druk genoeg op houden.
probleem dus.
oplossing: een stukkie tape (schilderstape) onder mijn liniaal en klaar!!!!

zo, nu rustig verder met AL mijn huizen :-)

2 reacties:

Margreet zei

Hoi Judith, bedankt voor je leuke reactie op mijn blogje! Goed van je dat je de blokken dan de HSH helemaal naar je zin gaat maken. Je hebt gelijk hoor! Leuk ook je vingerhoedjesquilt. Groetjes, Margreet

Ritainquiltland zei

Hoi Judith,
door de mooie foto van de home sweet home-quilt kwam ik op jouw blog terecht. Ik heb hem met plezier bekeken en gelezen.
Wat goed dat je met zo'n moeilijke quilt begonnen bent. Je leert er inderdaad heel veel van.

Groetjes van Rita.