zaterdag 12 april 2014 | By: Judith

Quilt-cam plezier!

Quilt-cam fun!

Ik geniet! Lekker met de Quilt-cam video's van Bonnie Hunter op de achtergrond is het fijn werken :0)
Het gezellige geklets op de achtergrond met alle handige en nuttige informatie die zij onderwijl geeft, werkt het fijn door. Het gesnor van haar naaimachines (en blijkbaar heeft ze veel verschillende!) maakt het minder alleen op mijn hobbykamertje op zolder :0)

My joy! With the quilt-cam videos of Bonnie Hunter in the background it is nice working :0)
The chatter of her on the background and all of the tips and remarks she makes, love it! Her trusty sewing machines snor on the laptop (and apparently she has many different ones!) makes it feel less alone on my sewing attic room :0)

Waar heb ik aan gewerkt terwijl zij op de achtergrond werkte?
Aan een gepimpte AH tas, die ik eens op een ander blog zag van haar http://eennieuwproject.blogspot.nl/!
Ik had al drie tassen gekocht bij de AH (ook voor moeder en zus een exemplaar!) en gisteren heb ik de mijne uit elkaar getornd. Tot dit rommeltje:

What have I been working on meanwhile?
On an upgraded bag from a supermarket, which I had seen earlier on her blog http://eennieuwproject.blogspot.nl/!
I had already bought three of those bags ( also one for my my mother and sister!) and yesterday I unpicked mine to this pile of clutter:

Ik had ook al snel bedacht wat ik wilde gaan doen met de nieuwe buitenkant!
Mijn twee blokken die ik had gemaakt voor het quilt-along-hexagon gebeuren waren perfect op maat voor deze tas :0)
Alleen nog aan beide kanten een randje met scrap-vierkantjes eraan zetten om helemaal op maat te maken!
En dat heb ik dus op mijn oude naaimachientje genaaid terwijl ik naar quilt-cam luisterde :0) Heerlijk!!

I had soon found what I wanted to use on this bag!
My two blocks for the quilt-along-hexagon project are perfect for this :0)
All that was needed was a row of scrap squares on both sides to make it fit!
And that is what I was doing while listening to quilt-cam :0) Love it!!

Het blok...

The block...

De scrap vierkantjes!

The scrap squares!

Een lange rij :0)

A long row :0)

En eraan vast! Gedubbeld en wel :0) Morgen quilt ik hem door, niet al te moeilijk hoor! Dan nog een achterkant maken...ik denk met een opbergvak voor een liniaal of iets dergelijks...en dan moet ie weer in elkaar.
En dat kan nog wel eens een probleem worden, hoorde ik vanmorgen...

And attached! Doubled and all :0) Tomorrow I am going to quilt it, not to difficult, mind you!  Then a backside is needed, probably with room for a ruler or something...and then it must be stitched together again.
And that can be a bit of a problem, I heard this morning...


Mijn ouwe, trouwe B52 naaimachine maakte nu ook bij het lichte werk een piepend en stampend geluid in het huis waar de naald wordt bewogen...niet goed, dus! En onderhoud kost rond de 75 euro en dat is ie niet meer waard ben ik bang :0(
Dus, de stoute schoenen aangetrokken en naar de plaatselijke naaimachinewinkel getogen...jammer, jammer zo klantonvriendelijk daar...er werd niet enthousiast meegedacht of geholpen, echt heel jammer...
Wel een nieuwe machine besteld daar, maar dat is eigenlijk omdat ik de verkoper in de buurt wil hebben voor als er iets mee is of als ik iets bij wil bestellen...zucht...
Maar ik heb hem dus helaas nog niet! Een weekje wachten...en geduld heb ik niet veel, maar het moet :0)
Hopelijk bevalt ie goed, mijn nieuwe, simpele naaimachine!
Vast wel :0)
Ik zie er naar uit!!

My old, trusty sewing machine made sqeaking and pounding noices while sewing lightly, so that is not good! And maintenance costs about 75 euro and I don't think it is worth that anymore :0(
So, I took off to the local sewing machine store...shame shame, so not friendly helped...not a bit of enthousiasm for me and my purchase, such a big shame...
But I wanted to buy one close by so that if need be, I am close to the seller!
I don't have it yet, unfortunately, it had to be ordered! A week of waiting awaits me...and I am not really patient, but I have to be :0)
Hopefully it will be a good purchase, my new and simple sewing machine!
It has to be :0)
I am looking forward to it!!

Happy quilting!!
nieuwe blog!!

4 reacties:

Quilting Moesje zei

Ben benieuwd hoe het afloopt met je machientje ... en hoe je tas eruit gaat zien !

groetjes,
Simone

Diana zei

Wat vervelend dat ze in de naaimachinewinkel dan zo doen. Wel fijn om te zien dat je oude machine blijkbaar heel lang mee gegaan is (omdat ik zelf ook een Husqvarna heb).
Die video's van Bonnie Hunter lijken me leuk. Eens speuren op het net of ik die ook kan vinden.

ria vogelzang zei

Ik snap wel hoe het komt dat we liever wat gebabbel (en liefst quilt-gebabbel...) horen op de achtergrond als we bezig zijn met onze favoriete hobby... ;)
Wij zijn gewoon allemaal van die gezellige mensen; alleen zitten is niet zo gezellig! Toch?!
Leuk, he, al die quiltcams van Bonnie Hunter! Ik vind ze ook zo geweldig; goede tips en een heerlijk gezellig mens!
Veel plezier met je tas! Die wordt echt prachtig!
Elni's tas is ook zo leuk geworden (eennieuwprojectblog..)
Groetjes, Ria.

Saskia Smit zei

Ik heb mijn tas in de hoeken met de hand gedaan nadat er drie naalden op stukgebroken waren. (Ik wilde weer eens te hard).