dinsdag 14 oktober 2014 | By: Judith

Een bal...

A ball...

Tja, dat klinkt niet echt spannend, of noemenswaardig zelfs ;0)
Maar dat is het best wel!

Vorig jaar (of was het al weer daarvoor, of daarvoor??) heb ik een bal getracht te maken uit een quiltnieuws.
Makkelijk zat...dacht ik.
Ik heb er zo druk aan gewerkt toen...maar een bal werd het niet...
Vreselijk erom gelachen: een bal a la Judith, die meer een onontdekte geometrische vorm had ;)

Ik had hem dus maar laten liggen, uithalen was ook zo'n werk...
Tot voor twee weken terug.
Ik was druk aan het opruimen en de bal kwam (met patroon) weer tevoorschijn...dus, hup! tornmesje erbij en pulken maar.
Wat een werk, zucht, maar daar lagen alle stukjes.Voorzichtig maar eens een ster weer genaaid:

Well, that doesn't sound very exciting or even worth mentioning ;0)
But it is!

Last year ( or was it the year before, of before??) I tried to make a ball from the Quiltnieuws magazine.
Easy peasy...or so I thought.
I worked ever so hard on it, but a ball it didn't want to be...
Laughed hard at the end result: it was more an undiscovered geometrical shape than a ball ;)

So, I put it aside, dreading the work of taking it apart...
Until two weeks ago.
I was busy cleaning and organizing and came across the ball (with pattern)...so, hop, took my unpicker and started.
What a labour, sigh, but there were all my little pieces. I made a star, just to give it a try again:

Hm, echt simpel genoeg! Dus alle andere onderdelen ook maar gemaakt.
Het is een patroon dat bestaat uit twee halve ballen.
En dan komt het lastige...
Die twee halve ballen op de juiste manier aan elkaar zetten!!
En dat is lastig en heel goed opletten met al die driehoekjes...Daar was het de eerste keer ook finaal de mist ingegaan :0)

Een wederom redelijk onooglijk resultaat verder:

Hm, easy enough! So all the other parts were put together.
It is a pattern of two half balls.
And then there is the challenging part...
Stitching both halves together, the right way!!
This is where I went wrong horribly the first time :0)

A, yet again, unsightfull result at this point:

Snappen jullie nu, waarom je hiermee heel snel heel erg in de war raakt??

Do you get now why you get so easily very messed up with this??

Maar het kwam goed!!
Joepie!
Flink gevuld en dichtgenaaid ( wat ook wel weer een onhandigheidje was...) ligt hij nu echt klaar voor de feestdagen :0)

But all turned out well!!
Yeah!
Stuffed it to the max and sewed it close (which again didn't go all that easy...) and now it's ready for the Season :0)

Zien jullie het schattige hobbelpaardje van stof??
Komt uit een Quilt&zo :0)
Super schattig en Super makkelijk!

Hier ga ik er sowieso nog een paar van maken, dus dan komen er ook wat meer close-ups van :0)

De bal...nee, noooooooooooit weer!!!
Ik vond het echt geen duidelijk patroon, teveel mogelijkheden om verschrikkelijk de mist in te gaan, mede door een (vond ik) onduidelijke tekening...
Waarschijnlijk zou het nu veel sneller  en makkelijker gaan, omdat ik nu weet hoe het moet...maar nee ;0)

Do you see the cute as a button rocking horse of fabric??
Was featured in a Quilt& zo magazine :0)
Super cute and Super easy!

I am definitely going to make a few more of these, so I will make some close-up pictures of it then :0)

The ball...nooooooooo, never again!!
I didn't like the descriptions given with it, not clear enough and too many possibilities to go horribly wrong due to an unclear drawing...
Probably would do better third time around now that I know how it works, but no :0)

Happy quilting!!

nieuwe blog!!

5 reacties:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Maar hij is wel super mooi nu!!!!
groetjes
Wietske

Rennie zei

Lachen een bal met speciale herinneringen. Nu is hij bijzonder mooi!

conny's quilts en creaties zei

Wat een gedoe, maar met uiteindelijk een geweldig mooi resultaat! De aanhouder heeft gewonnen.

Marguerite zei

Oh heerlijk zo'n werkstuk dat een eigen leven leid (of is het met ij). Zie je al helemaal zitten met je tornmesje en je stukjes stof. Maar af vind ik hem helemaal te gek. Maar wel erg eenzaam. Niet nog eentje naast maken??

Quilting Moesje zei

Judith ik reageer eventjes hier :0)))
Krijg net je leuke envelop in handen !
Ik kan nu even niet bij mn email komen ; 0)

Een erg lieve kaart met flop ... en de lapjes
helemaal SUPER hoor !
Zo leuk weer lapjes erbij die ik nooit eerder gezien heb zelfs en dus weer een erg leuke aanwinst voor mn Vingerhoedjes lap!
Lief t lapje met minihuisjes bv , alle lapjes vind ik helemaal leuk en ook blij weer oranje erbij te hebben !

Dank je hoor !