woensdag 5 december 2012 | By: Judith

it is snowing!!!

ja hoor, daar is het dan: de eerste sneeuw van dit seizoen :-)
en het zijn geen kleine vlokjes, nee! dikke, wollige vlokken :-)
ik word daar altijd zo blij van, sneeuw. het was mooi om die bui aan te zien waaien: loodgrijze wolken aan de horizon, waardoor eerst alles langzaam donker wordt en daarna weer steeds lichter...heel mooi en blij-makend :-)

kerst gevoel, dat krijg ik er ook van, ook al heb ik vanmorgen tijdens het hardlopen Sint aan zien varen bij onze school ;-)
maar ja, dat is alleen vandaag nog maar, wat ook wel weer jammer is, hoor. het is toch een speciale tijd van jaar, ons Sinterklaas feest.
morgen worden alle Sint versieringen op school weer opgeruimd en vrijdag gaan we met een groep ouders de school alweer in Kerstsfeer aankleden...leuk!!

quilterige dingen...heb ik ook :-)

gisteren ben ik door de dozen met kerstversiering gegaan en weer een paar "gouwe ouwen" gevonden.
zoals de stoffen ballen, die heeft mijn moeder jaaaaaaaaaaaaren geleden eens gemaakt en die heb ik toen gekregen (liefdevol afgenomen) en de sok, die was ook zo leuk om te maken. dit jaar eist mijn zoon zijn helemaal eigen kerstsok in eigen uitgezochte stoffen ;-) ik zeg: zoek maar uit!! fijn om te maken haha.

de gingerbread mannekes hebben een dubbele functie:
enerzijds natuurlijk dat ze gezellige kerstversiering zijn,
anderzijds omdat die knul van mij wel eens onvindbaar is en mama dus moet gaan zoeken...
ik leg het even uit:
op de buik van de ene snoepman staat een bel: die is voor als ik de deur op slot heb en boven bezig ben. hij weet dan ( hoop ik haha) dat hij even moet aanbellen bij de andere deur.
en op de andere meneer van koek (vilt) staat een ster: die gaat betekenen BLIJF op je plek want ik zoek je!!!
voor als ik weer eens door de wijk moet om hem te vinden en je dan altijd zult zien dat je die andere route neemt dan hij neemt en je elkaar steeds misloopt...herkenbaar?? :-)

die komen met een zuignapje aan het raam te hangen van de achterdeur en dan is het de bedoeling ( waarschijnlijk na enige duidelijke uitleg) dat hij op de koekjesmannen let :0) \
nou...kan niet misgaan toch??

hm, wat zal ik nu eens gaan doen...

quilt ze!

2 reacties:

Marguerite zei

Leuk hé die sneeuw. Al was ik vanmorgen niet zo blij toen het begon en ik bij je zus zat te kletsen. Hahah.... Toen ik weer, veelste laat, naar huis ging was het gelukkig opgehouden. Kon op de snelweg 130 rijden en was nog op tijd thuis voordat jongste uit school kwam. Pfff.
Nu sneeuwt het hier ook. Ennnn vanaf morgen mag de kerstversiering uit de dozen gehaald worden.
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Gelukkig hier nog geen sneeuw. Ik ben er geen fan van. ;-)
Fijne avond en groetjes, Renske