donderdag 20 december 2012 | By: Judith

de dagen voor kerst

is het altijd zooooo hectisch!
bij iedereen denk ik zo ongeveer ;-)
zelf ben ik druk bezig (geweest) om alles te regelen met andere moeders voor het grote Kerstdiner op school. de kinderen hebben daar altijd zo'n zin in!
de hele school is versierd, de klassen zijn versierd, de knutsels zijn gemaakt.
en dan vanavond, bij alleen het licht van de lampjes in de boom alle zelfgemaakte hapjes opeten met je vriendjes en vriendinnetjes, terwijl je op je mooist gekleed bent :-)
het "nette" pak voor vanavond ligt dan ook al netjes klaar.

maar voor dat allemaal zover is, heb je er nog aardig wat werk van, kan ik wel zeggen haha!
eerst vanmiddag nog kerststukjes maken, vind ik altijd zo gezellig om mee te helpen in de klas :-) ik zorg ook altijd dat ik nog wat spannende versieringen uit de doos thuis mee heb, zodat ik er weer veel kindjes mee blij kan maken!

zelf ben ik ook aan het kerststuk maken geweest:
het is eigenlijk best een zware joekel! maar erg leuk om te maken! gezellig met vriendin en kennissen :-) het is een piepschuimbal, helemaal behangen met bolmos en dat witte mos, waarvan ik de naam kwijt ben...en natuurlijk balletjes en hangers van natuurlijke materialen. leuk :-)

een tussendoortje zo gauw nog even:
het uiteindelijke resultaat van mijn rendiertje ( hij heeft alleen nog een tunneltje voor de ophanging nodig):
tot die tijd ligt hij genietbaar op een stoel :-)

en dan ben ik ook nog bezig geweest met mijn Dames, nou ja, de sterren dan van de Dames:
de score tot zover!
voor de achtergrond heb ik een oude dekbedovertrek gepakt en die gewassen in oploskoffie. ik denk dat ik hem voor de kleur toch nog maar een keertje was, zodat hij toch nog net die tint donkerder wordt...denk ik ;-)

maar alles staat nu even op dat lage pitje...
morgen, als de school weer de gewone kale school is, dan heb ik weer lekker de rust om eens flink te prikken :-)
heerlijk! ik kijk er nu al naar uit haha!

1 reacties:

Marguerite zei

Heb zelf ook altijd het idee dat de laatste week van het jaar een week is waarin we alles nog moeten doen wat we dit jaar wilden doen. Zeer hectisch. De een na de ander heeft 's avonds wat en vaak ook tegelijk.
Je bent toch nog lekker druk bezig geweest. Ik ben bang dat ik van de zomer onder de parasol eindelijk aan mijn rendierquiltje toe kom. Ben zelfs bang dat ik mijn Cloe niet afkrijg. Maar ik doe mijn best.
Je gaat ook al lekker met je dansende dames.
Groetjes Marguerite