vrijdag 19 oktober 2012 | By: Judith

nog een tussendoor ;)

ik had immers die leuke stofjes gekocht:
en daar ben ik gisteren eens voor aan het tekenen geslagen :-)
eerst een proefmodelletje gemaakt:

van lekkere kerststofjes, die ik bij zuslief gekocht had vorige winter. dit was geen straf hoor, om hier een proeflapje mee te maken, nee, absoluut niet!!
klein detail van zo'n snoezig snoepje:
al tekenend ben ik op dit ontwerp gekomen...geen idee of het al eerder gedaan is, vast wel haha!!
ik wilde in ieder geval een ster erin (voor de kerst natuurlijk ) en zo werd het al kleurend en tekenend en metend dit ontwerpje.
zij meet 30 bij 30 cm, want ik wil er een loper van maken voor over een sidetable. die is 120 cm lang, dus dan is de rekensom simpel, denk ik ;)
daarna kwam dan vandaag dat ultraspannende moment ( ja werkelijk: ik HAAT het te knippen in die mooie gevouwen heerlijk gekleurde, helemaal nieuwe lapjes...) dat ik op mijn tanden beet en als een mantra tegen me zelf zei:
knip er maar in, je maakt er weer iets moois daarna van, echt, het is niet erg...

;0)

en......dit is de eerste:
lekker ongestreken en picasa heeft iets met de kleur gedaan...hm...dat is nu weer raar...nou ja, niets aan te doen :-) zie voor de juiste kleuren de eerste foto van dit berichtje!
vanmiddag heb ik de rest van de lapjes getekend en geknipt.
ik naai deze kerstster op inlegvellen en JAWEL op de naaimachien haha!!
ik ga dat nog leuk vinden...

moet ik wel als kanttekeningetje bij zeggen, dat ik nu op de naaimachien mijn zere vingers kan sparen. ik heb ontzettend last van mijn kootjes :-( en dat wordt (ja heel gek ;) ) erger van handwerken. en aangezien ik ook nog aan het quilten ben, bewaar ik daar mijn vingers momenteel maar even voor!
zo komt alles weer goed :0)

quilt ze!

3 reacties:

Annie Kingma zei

Word leuk hoor, zo een blokje heb ik ook al eens gemaakt, je puntje zijn mooi scherp genaaid.
Prettig weekeinde.
Groetnis Annie

Marguerite zei

Wat een leuk blokje. Wat doen we ons zelf toch iedere keer weer aan. Hele mooie hele lappen stof en daar moet dan van ons de schaar in gezet worden.
Ben gisteren bij je zus aan de herftsquilt begonnen. Leer nu hoe je echt hoort te quilten. Hahaha...
Groetjes Marguerite

Marijke zei

Leuk blokje heb je gemaakt, ook ik doe dingen op de hand maar ook met het machien!
Fijne dag,
groetjes Marijke